Szkoła Podstawowa Nr 119 w Warszawie

Zajęcia z reedukacji
w roku szkolnym 2020/2021
odbywają się zgodnie z poniższym planem:
Lekcja |
Godz. |
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
1 |
8:00 – 8:45 |
|
|
|
|
|
2 |
8:55 – 9:40 |
|
|
|
|
rewalidacja |
3 |
9:50 – 10:35 |
|
|
|
|
|
4 |
10:50 – 11:35 |
|
|
rewalidacja |
|
3 A |
5 |
11:45 – 12:30 |
|
|
|
|
5 A |
6 |
12:50 – 13:35 |
6 B |
|
2 A / 2 B |
1 A / 1 B |
5 B |
7 |
13:55 – 14:40 |
6 A |
|
4 A |
8 A / 8 B |
7 A |
8 |
14:50 – 15:35 |
|
|
|
|
|
9 |
15:45 - 16:30 |
|
|
|
|
|
Terapia pedagogiczna to
całokształt oddziaływań pedagogicznych stosowanych wobec dzieci ze specyficznymi
trudnościami w uczeniu się. Oddziaływania te maja charakter zajęć
korekcyjno-kompensacyjnych ukierunkowanych z jednej strony na usprawnienie
zaburzonych funkcji (korekcja) z drugiej zaś na wspomaganie funkcji dobrze
rozwijających się tak aby mogły być wsparciem dla funkcji zaburzonych lub mogły
je zastąpić (kompensacja).
Zajęcia z terapii pedagogicznej odbywają się codziennie zgodnie z planem w specjalnie wyposażonej pracowni numer 34. Uczniowie pracują w grupach lub indywidualnie, a plan zajęć jest tak
dostosowany by każdy uczeń mógł z nich korzystać. Zajęcia te odbywają się na zasadzie świadomej, odpowiedzialnej dobrowolności
uczestnictwa.
Organizacja zajęć
korekcyjno-kompensacyjnych w Naszej Szkoły.
Pokonywanie specyficznych
trudności poprzez:
• Wspomaganie
• Kompensację
• Stymulację
• Korekcję
• Wyrównanie deficytów w obrębie:
o Sprawności manualnej
o Grafomotorycznej
o Umysłowej
o Percepcji wzrokowej
o Percepcji słuchowej
o Sprawności wypowiadania się
o Mowy
Dzieci przychodzące na zajęcia mają stwierdzoną dysleksje, dysortografię lub
dysgrafię dlatego na zajęciach ćwiczymy głośne i ciche czytanie, poznawanie i
utrwalanie zasad pisowni języka polskiego, grafomotorykę, analizę i syntezę
wzrokowa i słuchową, koordynację wzrokowo-słuchową.
W pracowni korzystamy z komputerowych programów multimedialnych:
• „Dyslektyk I”
• „Dyslektyk II”
• „Ortografek”
• Gry „Ortomagiczne”
Ponadto ćwiczenia z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych dostępnych na rynku
wydawniczym:
• Rebusy
• Krzyżówki ortograficzne
• Układanki typu „Pus”
• Układanki typu „Logico”
• Zeszyty ćwiczeń „Ortograffiti”
• Domina
• Puzzle
• Scrabble
• Karty pracy z przygotowanymi ćwiczeniami
• Plastelina
• Modelina
• Suwaki ortograficzne
Nauczyciel prowadzący: mgr Dagmara
Sosna